donderdag 10 september 2009

Lachen om Abu Mazen, Dahlan en het Fatah-congres


Memri (Middle East Media Research Institute), geleid door Yigal Carmon, een oud-kolonel van de Israëlische militaire inlichtingendienst) is niet één van mijn favoriete bronnen. Het is een soort vertaalservice die is opgericht om Arabieren zwart te maken en het is allesbehalve objectief of afgewogen, het pikt er alleen uit wat dat straatje te pas komt. Ik heb er al eerder over geschreven, op deze blog staat het hier (gek genoeg in het Duits).
Vaak zal het niet gebeuren dat ik verwijs naar Memri of Memri-tv. Ditmaal echter een uitzondering: Memri-tv heeft een satirische uitzending van de Palestijnse tv vertaald, waarin op sublieme wijze het recente Fatah-congres belachelijk wordt gemaakt: hier. Wat de Palestijnse tv ervan maakt komt aardig overeen met wat ik er zelf van dacht. Mijn stuk staat hier op mijn blog.

Geen opmerkingen:

Nieuws van de nooit aflatende strijd om grond en zeggenschap op de Westoever

  Twee Palestijnen van de Westoever zijn gisteren overleden als gevolg van schotwonden die waren toegebracht door kolonisten. De twee waren ...