dinsdag 21 februari 2012

Spelregels?

Ik vind dit nogal kinderachtig, maar het schijnt toch te moeten. Ineens zijn er veel mensen die denken dat mijn blog een plek is waar ze naar hartelust hun anti-Palestijnse en anti-moslim sentimenten kunnen botvieren. Ook zijn er mensen - ik noem geen namen - die erkend antisemitische geschriften willen propageren.
Het kan hier geen van beide. Ik ben niet anti-moslim, niet anti-Palestijns en ook niet anti-Israelisch of anti-Joods. Als dit blog ergens tegen is, dan is dat tegen onrecht en ongelijke behandeling, maar voor de rest is het voornamelijk vóór een aantal dingen zoals mensenrechten, vrede, democratie, en trouwens ook voor Palestijnen, Joden, Arabieren, moslims en noem het maar op. Omdat vrede en mensenrechten naar mijn bescheiden mening niet altijd worden nagestreefd door Israel, de Palestijnen en anderen over wie ik wel eens over schrijf, is er de nodige ruimte voor verschillen van mening. Om die reden, en omdat ik niet bang ben voor andere meningen en tegenargumenten, zijn commentaren, en in voorkomende gevallen  (en na overleg) ook gastbijdragen welkom.

MAAR:
1)commentaren moeten wel ook op ARGUMENTEN zijn gebaseerd. Aan kreten als ''hij (het jongetje Mohamed al-Durra) werd door Palestijnen vermoord, dat weet iedereen'', heb ik geen behoefte. Ik heb het nu doorgelaten, maar dat was eens en nooit weer.     
2) Bijdragen zonder naam worden niet doorgelaten. Ik weet wel dat gewoon een voornaam niet zoveel zegt en dat ik eigenlijk misschien ook  zou moeten instellen dat een volledige naam en een emailadres worden achtergelaten. Maar dat gaat vrij ver, daarom voorlopig de eis dat er een GELOOFWAARDIGE NAAM onder een reactie staat. En niet ''heersende Kafir'' of zoiets. (Eigenlijk kan Likoed NL ook niet echt, naar iedereen weet sinds jaar en dag dat daar Avi Cohen Stuart achter schuil gaat, dus dat moet dan maar).
3) Schelden en tieren laat ik niet door, en al helemaal niet als het over derden gaat. Mensen kwalificaties meegeven als onbetrouwbaar, gevaarlijk o.i. d. mag natuurlijk wel, maar dan moet er ook wel een reden voor worden gegeven.
4) Dit is mijn blog en ik maak uiteindelijk uit wat erop komt. Dat geldt met name voor eindeloze discussies waar geen beweging in is te bespeuren, zoals laatst met Likoed NL over mufti Haj Amin al-Husseini. Zowel Likoed als ik hebben ons punt daarover gemaakt, ik heb wel zo'n beetje alle dingen gelezen die Likoed NL opnoemt (hopelijk is het omgekeerde ook het geval) en als Likoed dan nog twee keer stukjes stuurt die opnieuw zeggen dat de mufti heel erg antisemitisch en fout was, dan houd ik die dus tegen.
Ik hoop dat dit allemaal duidelijk is. Jammer dat het nodig bleek dit op te schrijven. 

1 opmerking:

Gennadi zei

Avi Cohen Stuart is al jaren zeer waardevolle collega van me maar ik wist niet dat hij ook achter de likoed.nl zit.
Bedankt voor de informatie.

Nieuws van de nooit aflatende strijd om grond en zeggenschap op de Westoever

  Twee Palestijnen van de Westoever zijn gisteren overleden als gevolg van schotwonden die waren toegebracht door kolonisten. De twee waren ...