woensdag 13 januari 2010

Waarschuwing: Ga niet naar Abu Dhabi, mijdt de prinselijke familie! Ze zijn gevaarlijk en staan boven de wet


 Marteling in de woestijn (still van video op YouTube, zie hieronder).


Een beetje laat kom ik tot de ontdekking dat ik een belangrijke gerechtelijke uitspraak heb gemist: de vrijspraak van sheikh Issa bin Zayed al-Nahyan, zoon van de emir en broer van de kroonprins. Het is de zaak van een langdurige en hevige marteling door sheikh Issa van een Afghaan met wie hij een zakelijk geschil had over, naar het schijnt, 5000 dollar. Op YouTube staat een videotape  van de marteling waarvan ik tranen in mijn ogen kreeg toen ik naar keek. Er bestaat geen twijfel aan dat het gaat om sheikh Issa, dat anderen, onder wie een geuniformeerde politieagent hem hielpen, en dat de marteling die eindigde met het meermalen overrijden van het slachtoffer met een Mercedes SUV alleen als door een wonder niet dodelijk was.

Niettemin is de prinselijke dader nu dus vrijgesproken, kameraden zouden hem drugs hebben toegediend zodat hij het allemaal niet helpen kon. De Los Angeles Times had op zijn blog een uitstekend artikel over de zaak, waaraan ik alleen dit heb toe te voegen: Mijdt Abu Dhabi en vooral de prinselijke familie en hun entourage. Deze mensen staan boven alle wetten en ze zijn heel gevaarlijk.

2 opmerkingen:

Corrie zei

Het volgende heeft niets dit dit afschuwelijks te maken, maar ik wil je wijzen op de weblog www.jominee.nl Ik was zelf ook bij die reis aanwezig

Abu Pessoptimist zei

Dank

Israel breekt met UNRWA en velt daarmee een doodvonnis voor Noord-Gaza

  Israel heeft maandag de samenwerking met UNRWA opgezegd. Op dezelfde dag had de chef van UNRWA, Lazzarini, ook gemeld dat er al twee maand...